1. Accede ao servizo de activación de usuario e cobre os seguintes datos do usuario: DNI/NIE, E-mail, Código de Activación que che proporcionaron no acto de rexistro.
2. Se son correctos, o sistema enviarache un SMS cun código numérico dun só uso (One Time Contrasinal, OTP) que deberás teclear no campo do formulario correspondente.
3. Se é correcto, o sistema permitirache establecer o contrasinal que prefiras, sempre que cumpra cunhas características mínimas de seguridade. Este contrasinal será a que deberás utilizar de agora en diante cada vez que un servizo de administración electrónica solicítecha.
Se introduces erroneamente o código de activación máis de 5 veces, o sistema informarache e acto seguido bloqueará o código de activación. Neste caso será necesario xerar un novo código de activación, para o que deberás realizar de novo o acto de rexistro en Cl@ve.
Xestión do contrasinal
Se esqueciches o teu contrasinal ou simplemente desexas cambiala, podes volver establecela de novo en calquera momento cun dos seguintes procedementos:
Cambio de Contrasinal
Por motivos de caducidade ou seguridade, podes desexar cambiar o contrasinal. Para iso accede ao servizo de cambio de contrasinal e segue os pasos que alí se describen.
En caso de esquecemento do contrasinal ou de que esta quede bloqueada por superarse o número máximo de 5 intentos errados, poderase establecer un novo contrasinal sempre que conservases o código de activación. Para iso deberás acceder ao servizo de activación de contrasinal e seguir os pasos alí indicados.
Se nalgún momento posterior desexas volver activar o teu Cl@ve Permanente, deberás realizar de novo o trámite de rexistro en Cl@ve.
Requisitos de seguridade dos contrasinais
Para que o sistema teña un certo nivel de seguridade, é necesario que o contrasinal de acceso cumpra uns requisitos mínimos que a fagan robusta fronte a ataques dirixidos á súa obtención.
Os principais requisitos que se esixen ao contrasinal de Cl@ve permanente son:
Deberá ter unha lonxitude mínima de 8 caracteres.
Deberá conter polo menos un carácter de cada un dos seguintes grupos: letras minúsculas, letras maiúsculas, díxitos e caracteres especiais.
As letras ñ e ç, así como as vogais con tache considéranse letras permitidas. Como caracteres especiais poderase utilizar algún dos seguintes:
¡!$?%&#@/\()=¿?*[];,:._<>+-
Se o contrasinal ten unha lonxitude igual ou superior a 16 caracteres non haberá restricións no tipo de caracteres a utilizar (isto permite utilizar unha frase completa como contrasinal).
O contrasinal non poderá conter o nome, apelidos ou DNI.
En la renovación de la contraseña no se podrá utilizar la contraseña anterior.
O teu contrasinal caduco aos 2 anos, sendo obrigatorio o seu cambio pasado este tempo. Se accedes ao servizo pasado este tempo, solicitaráseche que renoves o teu contrasinal. Tamén podes modificala en calquera momento a través do servizo de Cambio de Contrasinal, momento a partir do cal contarás con outros 2 anos de vixencia.
Recomendacións de seguridade dos contrasinais
Adicionalmente, é recomendable seguir as seguintes directrices na creación e xestión de contrasinais seguros:
Evitar usar o mesmo contrasinal que utilice vostede xa noutros sistemas ou servizos.
Non utilizar información persoal no contrasinal: nome propio ou de familiares, nin apelidos, nin datas de nacemento. E, por suposto, en ningunha ocasión utilizar datos como o DNI ou número de teléfono.
Evitar utilizar secuencias básicas de teclado (por exemplo: “asdf” ou as numéricas: “1234”, etc.
Non repetir os mesmos caracteres no mesmo contrasinal. (ex.: “111222”).
Non utilizar datos relacionados co usuario que sexan facilmente deducibles, ou derivados destes. (ej: non pór como contrasinal alcumes, o nome do actor ou dun personaxe de ficción preferido, etc.).
Non escribir nin reflectir o contrasinal nun papel ou documento onde quede constancia da mesma, nin enviala nunca por correo electrónico ou nun sms. Tampouco se debe facilitar nin mencionar nunha conversación ou comunicación de calquera tipo.