• Castellano
  • Catalán
  • Gallego
  • Euskera
  • Valenciano
  • Inglés
Goberno de ESPAÑA
logo de clave

IDENTIDADE ELECTRÓNICA PARA As ADMINISTRACIÓNS

Cl@ve Rexistro Cl@ve móbil Cl@ve Pin Cl@ve Permanente Cl@ve Firma
Cl@ve
Rexistro
Cl@ve móbil
Cl@ve Pin
Cl@ve Permanente
Cl@ve Firma
texto

Cl@ve Firma

  • Que é Cl@ve Firma?
  • Emisión e uso do DNI
  • Realización da Firma
  • Definicións
  1. Inicio
  2. Cl@ve Firma

Realización da Firma

Para poder realizar a sinatura dun documento, previamente tivéronse que realizar os seguintes pasos:

1. Alta no sistema Cl@ve.

2. Xeración de contrasinal. Poden darse dous casos.

2.1. Primeiros usuarios rexistrados en Cl@ve e usuarios de Clave e Contrasinal de TUSS.

Ao mellorarse a seguridade nos accesos ao sistema, requirirase o establecemento dun novo contrasinal, coa que haberá de autenticase a partir dese momento. (Consultar a guía de usuario na apartado "Actualización de Contrasinais")

2.2. Usuarios rexistrados en Cl@ve actuais. Xérase conforme o manual correspondente.

3.- Xeración de claves de autenticación e firma.

Mediante o sistema Cl@ve o cidadán pode xerar as súas claves de autenticación e firma en dúas fases diferentes:

3.1. A vontade. O cidadán pode xerar as súas claves de autenticación e firma a vontade nun acto independente de xeración de claves baixo demanda. (Consultar "FASE 5 - PROCEDEMENTO DE XERACIÓN DE CLAVES DE FIRMA" do apartado "PROCESO DE FIRMA" desta mesma páxina)

3.2. No momento da primeira firma. Se un cidadán pretende asinar un documento a primeira vez, e aínda non ten xeradas as claves de autenticación e firma, xeraránselle nun proceso inmediatamente anterior á firma que pretenda realizar. (Consultar "FASE 5 - PROCEDEMENTO DE XERACIÓN DE CLAVES DE FIRMA" do apartado "PROCESO DE FIRMA" desta mesma páxina)

Unha vez completados os pasos anteriores, o cidadán poderá asinar os documentos que os distintos servizos da Administración integren no sistema Cl@ve. Paulatinamente iranse integrando distintas Administracións con esta funcionalidade ata completar toda a Administración Xeral do Estado e outras Administracións que estean interesadas en adherirse ao Sistema.

Debido precisamente á heteroxeneidade dos Organismos que prestarán servizos mediante o Sistema Cl@ve, o cidadán notará que se producen cambios nas distintas pantallas polas que navega durante o proceso de firma. Isto é como consecuencia de que determinados organismos teñen unha función específica dentro do sistema, e para que este poida achegar todas as garantías de seguridade necesarias ao proceso, a información que intervén nos procesos é custodiada e xestionada por distintas Administracións.

Teñen especial relevancia no proceso de firma a SGAD como xestor da plataforma de Cl@ve, a GISS como Fornecedor de Servizos de Confianza, a Axencia Tributaria como responsable do rexistro único e a Dirección Xeral da Policía como Autoridade de Certificación e Fornecedor de Servizos de Confianza, polo que poderán mostrarse os logos correspondentes aos estes organismos, xunto con os da Administración que provea o servizo desde o que o cidadán pretende autenticarse e/ou asinar. (Consultar "FASE 6 - PROCESO DE FIRMA" do apartado "PROCESO DE FIRMA" desta mesma páxina)

Proceso de firma

Fases do proceso de firma:

En primeiro lugar, débese proceder á autenticación, previa a calquera trámite administrativo dentro do sistema.

Neste caso, escolleuse o portal da Seguridade Social como exemplo. É necesario lembrar, que en función de que se realice a autenticación con Cl@ve PIN ou Cl@ve Permanente, poderanse acceder a uns servizos ou outros. Neste caso, como se pretende asinar, utilizaremos Cl@ve Permanente, que se atopa dotada de maior nivel de seguridade.

Na parte dereita da pantalla, no recuadro de cor branca, observamos o botón "Acceder" que nos/nos permite entrar no sistema Cl@ve:

    Procedimiento de autenticación

    Unha vez accionado atopámonos coa seguinte pantalla, onde será necesario introducir o noso número de documento de identidade (DNI/NIE) e o contrasinal que activariamos previamente.

    É posible que se necesite actualizar o contrasinal. Isto sucederá cos primeiros usuarios rexistrados en Cl@ve e cos usuarios herdados doutros sistemas. Esta actualización prové aos contrasinais das máis avanzadas medidas de seguridade.

    Se isto é así, presentarase a seguinte pantalla:

    NOTA: Para a xestión dos contrasinais do sistema Cl@ve, é o Corpo Nacional de Policía o responsable. Por este motivo, móstrase o logotipo de Policía Nacional nas pantallas que realizan funcións da súa competencia.

    Actualización de la contraseña

    É necesario ter en conta, que unha vez actualizadas, os contrasinais válidos para autenticarse no sistema serán as novas e non as anteriores.

    Se non foi necesario realizar o paso anterior, atoparémonos con esta pantalla:

    Continuación del proceso

    Unha vez introducidos presionamos o botón continuar, e se o proceso realízase correctamente, identificámonos no sistema Cl@ve.

    Neste exemplo, imos realizar unha Alta de Beneficiario na Seguridade Social.

    Para iso, na páxina que se mostra, solicitamos o trámite desexado. Será cada unha das Administracións as que establezan o nivel de seguridade requirido para poder acceder a elas. Neste caso, autenticámonos con nivel alto, o que permite o acceso a este Servizo.

    Acceso a un trámite

    Ao ser un trámite tipificado como de Seguridade Alta, solicitarase ao usuario que introduza unha clave dun só uso (OTP) que lle será enviada mediante un SMS ao teléfono móbil que deu de alta no rexistro ao sistema,

    Comprueba tu teléfono móvil

    Unha vez realizado este control de seguridade, cóbrese o trámite administrativo seguindo as instrucións do Organismo correspondente ata a súa finalización.

    Cumplimentar trámite administrativo

    Na seguinte pantalla obsérvase a casa que hai que activar para continuar co proceso. É unha declaración de que os datos achegados son certos.

    Continuar con el proceso

    No caso anterior o trámite require ser asinado polo solicitante. En consecuencia, mostrarase unha pantalla para a realización da firma.

    Se o usuario non solicitou os certificados de firma previamente mostrarase unha pantalla similar a esta, onde se dá a posibilidade de solicitar a xeración dos mesmos.

    Solicitud del certificado centralizado

    Faise necesario resaltar que, neste punto do proceso, as pantallas cambian e móstrase o logotipo de Policía Nacional. Isto é así porque a xestión e custodia dos certificados corresponde ao este Corpo. Por tanto, para realizar esta parte do proceso coas mesmas garantías que os certificados do DNI electrónico, o pedimento rediríxese aos sistemas da Dirección Xeral da Policía (DGP) para a súa xeración.

    Neste proceso solicítase o contrasinal, cuxo coñecemento obra unicamente en poder do usuario, e márcase a casa de Acepto, previa lectura da mesma, se se está de acordo con a información contida na mesma.

    Emisión de tu certificado de firma centralizado
    Emisión de tu certificado de firma centralizado aceptar

    Se o proceso de xeración de certificados realízase correctamente, volve ser redirixido ao Organismo no que nos/nos atopabamos antes, volvendo cambiar as pantallas para informar en todo momento ao cidadán en que Organismo atópase. Nesa pantalla informarase da culminación do proceso.

    Solicitud del certificado centralizado firmado

    Unha vez xerados os certificados, xa estamos en disposición de asinar un documento.

    Na seguinte pantalla móstrase ao usuario que é necesaria a sinatura dun trámite concreto. Para poder realizala, é necesario introducir o contrasinal e o OTP recibido mediante o teléfono móbil.

    Seguidamente confírmase a operación.

    Proceso de firma

    ​Se o proceso foi realizado con éxito, mostrarase unha pantalla similar á seguinte, onde se dá a oportunidade de obter un xustificante da operación realizada.

    Finalización del proceso de firma

    Este sería o resultado final da operación de firma.

    Finalización del trámite administrativo
    • Contacto
    • Mapa web
    • Aviso Legal
    • Accesibilidade
    • Política de cookies
    Financiado pola Unión Europea, fondos Next Generation, ábrese nunha nova pestana
    Plan de Recuperación Transformación e Resiliencia, ábrese nunha nova pestana
    España Dixital 2026, ábrese nunha nova pestana

    Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia - Financiado pola Unión Europea - NextGenerationEU

    © 2014 Cl@ve. Identidade Electrónica para as Administracións. Goberno de España

    Política de cookies

    Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

    Ver política de cookies