Enter your search
accesskey_mod_conten
Bar separates header body

FAQs

  • ¿Puedo registrame en Cl@ve con un número de teléfono extranjero?

    Acordeón de ¿Puedo registrame en Cl@ve con un número de teléfono extranjero?

    Sí, es posible registrarse en Cl@ve con un número de teléfono extranjero. 

    1. Escriba el prefijo (no hay que añadir el símbolo +) y el número de teléfono.
    2. Si se da alta con un número de teléfono extranjero, compruebe que puede recibir mensajes SMS desde operadores de otros países distintos al suyo.
  • How to register a minor

    Acordeón de How to register a minor

    For processing Registration of a minor, the following must be provided:

    • Produce documentation to certify the identity of the father, mother or legal guardian who is carrying out the request on behalf of said minor.
    • Produce a document certifying the parental authority: Family Register or document issued by the Civil Registry for that purpose, court order appointing a guardian, etc.
    • A valid DNI, or legally established documents in case of foreigners, will be requested to the minor.

    Please take the following into account:

    • The presence of the interested party, including minors, is always requested.
    • In case of Spaniards under 14 years of age, the DNI of the minor must be provided; however, this is not compulsory and the minor may refuse to do so voluntarily.
  • ¿Por qué solo se puede asociar un DNI/NIE a un mismo número de móvil?

    Acordeón de ¿Por qué solo se puede asociar un DNI/NIE a un mismo número de móvil?

    En el sistema Cl@ve el número de teléfono del usuario registrado es un elemento esencial ya que garantiza la posesión en exclusiva del segundo factor de autenticación utilizado en el proceso de obtención de códigos de acceso al sistema. Por este motivo, y para garantizar que sólo el usuario registrado tiene acceso a los códigos PIN enviados al teléfono móvil, sólo se puede asociar un DNI/NIE a un mismo número de móvil.

    Así se explica en el punto 1.6 del Anexo I de la Resolución de 14 de diciembre de 2015 de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones(Abre en nueva ventana) .

    Por otro lado, la modificación del número de teléfono móvil asociado a un usuario en el sistema Cl@ve está especialmente protegida y sólo se puede realizar por Internet, accediendo a la sede electrónica de la Agencia Tributaria(Abre en nueva ventana) o desde la aplicación " Cl@ve PIN" para dispositivos móviles,  con DNI-e, certificado electrónico, también por videollamada o a través de la personación en una oficina de Registro Cl@ve.

    De esta forma, cuando no coincide la documentación con el número de teléfono aportado, se le muestra la siguiente imagen:

  • Which services require Registration in Cl@ve be carried out in person, with electronic ID or digital certificate?

    Acordeón de Which services require Registration in Cl@ve be carried out in person, with electronic ID or digital certificate?

    Strong key registration

    This icon indicates which Electronic Administration services require Registration in Cl@ve in person, with electronic ID or digital certificate. To access these services, you must go to a Cl@ve registration office and produce your DNI or NIE.

  • How can I regenerate or obtain a Permanent Cl@ve Activation Code?

    Acordeón de How can I regenerate or obtain a Permanent Cl@ve Activation Code?

    If you already registered in Cl@ve and you need it, you may generate the permanent Cl@ve Activation Code again.

    You may do it in person, going to a registration office or online with a digital certificate or electronic DNI. 

    1. Access the option "Registration, renunciation and modification of data in Cl@ve with a digital certificate or electronic DNI" on the Cl@ve Registration of the Tax Authority electronic office.
    2. On "Procedures available on the Identification and signature system", choose the option "Modification of data".
    3. Tick the box "Generate Activation Code again (tick only if you need to update your activation code)"
    4. Tick the box "I have read and accepted the terms and conditions" and click on the button "Send".

    Agency office

    Finally, a document including a new activation code is generated; said document is essential to manage the Permanent Cl@ve password and recover if forgotten.

  • ¿Cómo puedo revocar mi certificado centralizado de Cl@ve Firma?

    Acordeón de ¿Cómo puedo revocar mi certificado centralizado de Cl@ve Firma?

    Si has generado tu certficado centralizado del sistema  Cl@ve y, por cualquier motivo, consideras que es necesario revocarlo, puedes hacerlo:

    De forma presencial acudiendo a una oficina de registro 

    Buscador de Oficinas(Abre en nueva ventana)

    Por internet:

    1. Accede a las opciones de Gestión de Registro Cl@ve de la Sede Electrónica de la Agencia Tributaria con Cl@ve PIN o certificado o DNI electrónico.
    2. En la sección "Otras gestiones" selecciona la opción "Revocar el certificado de Cl@ve Firma "
    3. Sigue las instrucciones.

    Obtén más información sobre el Sistema Cl@ve Firma

  • I cannot solve my problem and I need additional assistance

    Acordeón de I cannot solve my problem and I need additional assistance

    In case you need additional help to use the Cl@ve system, you may obtain it by the following means: