accesskey_mod_conten
Bar goiburua gorputza bereizten

Zer da Cl@ve?

Cl@ve sistemaren helburua da herritarrek dituzten zerbitzu publikoetara elektronikoki sartzeko bideak bateratu eta erraztea. Xede nagusia da herritarrak administrazioaren aurrean identifika daitezen adostutako gakoak erabiliz (erabiltzailea eta pasahitza), zerbitzu desberdinetara sartzeko gako desberdinak gogoratu beharrik gabe.

Cl@ve sistema egungo NAN elektronikoaren eta ziurtagiri elektronikoaren sistemen osagarria da, eta urruneko zerbitzarietan gordetako ziurtagiri pertsonalekin hodei-sinadura jartzeko aukera ematen du.

Identifikaziorako, autentifikaziorako eta sinadura elektronikorako plataforma bateratua da, zeharkako sistema elkarreragingarria, administrazio bakoitzak bere identifikazio- eta sinadura-sistema propioa ezarri eta kudeatu behar izatea eta herritarrek administrazioarekin harreman elektronikoak ezartzeko identifikazio-metodo desberdinak erabili behar izatea ekiditen duena.

Cl@ve sistemari esker, administrazio elektronikoko aplikazioek erabaki dezakete autentifikazioaren kalitatean nahi duten segurtatze-maila, tratatutako datuen arabera eta segurtasun-sailkapenaren arabera, Segurtasunaren Eskema Nazionalaren gomendioei jarraituz (urriaren 8ko 3/2010 Errege Dekretua, administrazio elektronikoaren esparruan Segurtasunaren Eskema Nazionala arautzen duena). Honela, administrazio elektronikoko zerbitzuen erabiltzailea den herritarrak aukera dezake, aplikazioak eskatutako segurtatze-mailarako eskuragarri daudenen artean, zein identifikatzaile erabili nahi duen.

Cl@ve sistema ministro-kontseiluaren akordio bidez onartu zen, 2014ko irailaren 19an burututako bileran, eta bere erabilera-baldintzak Informazioaren eta Komunikazioen Teknologietako Zuzendaritzak ezartzen ditu.

Zer behar dut hasteko?

Sistema erabiltzeko, aurrez zure identifikazio-kredentzial elektronikoa lortu behar duzu aurreikusitako prozeduretako baten bidez.

Horretarako, sisteman erregistratu beharko duzu, aurrez aurre, sistemari atxikitako erregistro-bulegoren batean, edo Internet bidez, onartutako ziurtagiri elektroniko bat erabiliz, edo, halakorik ez baduzu, bideo-deiaren bidez edo gonbidapen-gutunaren bidez. Aukeratutako metodoaren arabera, erregistro-maila oinarrizkoa edo aurreratua izango duzu.

Prozesu honi buruzko informazio gehiago Erregistroa atalean eskuratu dezakezu.

Erregistratzean, bi sarbide-gako mota emango zaizkizu:

  • Cl@ve PIN : noizbehinkako sarbideetara bideratua, baliozkotasun oso mugatuko pasahitzarekin.
  • Cl@ve Iraunkorra : ohiko sarbideetara eta hodeian sinadura erabiltzera bideratua, denboran irauten duen baina mugarik ez duen pasahitzarekin. Erabiltzaile eta pasahitz bidezko sarbide-sistema bat da, goragoko mailako zerbitzu batzuetarako SMS bidez igorritako erabilera bakarreko gakoekin sendotua.

Cl@ve app-a baduzu, Cl@ve Mugikorra aukera ere erabili ahal izango duzu, gakorik eta pasahitzik gabe identifikatzeko aukera ematen dizuna, QR bat eskaneatuz edo mugikorrera iritsiko zaizun eskaera berretsiz.

Behin erregistratuta eta sarbide-gako horiek aktibatuta, Cl@ve erabili ahal izango duzu sistemarekin integratuta dauden administrazio elektronikoko zerbitzu guztietan. Zerbitzu horiek hemen kontsulta ditzakezu: Non erabil dezaket?

Kontuan izan, zerbitzuaren ezaugarrien arabera, litekeena dela identifikazio-metodoren bat erabilgarri ez egotea, zerbitzuan sartzeko behar den segurtasun-maila identifikazio-metodo horrek eman dezakeena baino handiagoa delako (adibidez, zerbitzuak bereziki babestutako datu pertsonalak erabiltzen dituelako).