Introduïsca la seua cerca
accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Preguntes freqüents (FAQs)

  • Com emprar Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Com emprar Cl@ve Permanent?

    Per emprar Cl@ve Permanent has de seguir els passos següents:

    • Dur a terme el tràmit de registre en Cl@ve i obtindre d'aquesta manera un Codi d'Activació.
    • Accedir al servici d'activació d'usuari ubicat ja siga en el portal "Tu Seguridad Social" com a la seu electrònica de la seguretat a la secció de Gestió de la contrasenya, i complimentar les dades de l'usuari següents: DNI/NIE, Email, Codi d'Activació).
    • Rebràs al mòbil que facilitares en el registre un codi numèric de verificació (One Time Password, OTP) que hauràs d'introduir per seguir amb el procés d'activació de l'usuari.
    • Si has complimentat tot correctament, se't sol·licitarà que escrigues la contrasenya que vulgues, sempre i quan respecte la política de contrasenya definida en les observacions de la pàgina.
    • Una vegada fets tots aquests passos ja podràs començar a utilitzar els servicis accessibles mitjançant l'autenticació de Cl@ve Permanent.
  • Què necessite per activar l'usuari de Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Què necessite per activar l'usuari de Cl@ve Permanent?

    Per poder activar l'usuari Cl@ve Permanent se't sol·licitarà el número de DNI/NIE, el codi d'activació que t'entregaren en el registre i el correu electrònic que t'hi facilitaren. A més, hauràs de tindre a mà el telèfon mòbil que facilitares en el registre, al qual enviarem un SMS amb un codi numèric de verificació (OTP) que hauràs d'introduir per poder, seguidament, introduir la contrasenya que vulgues i finalitzar l'activació de l'usuari Cl@ve Permanent.

  • Com puc escollir la meua contrasenya? Requisits per registrar la contrasenya

    Acordeón de Com puc escollir la meua contrasenya? Requisits per registrar la contrasenya

    La contrasenya ha de complir una sèrie de requisits. Aquests requisits són:

    • Llargària mínima de 8 caràcters.
    • Tindrà com a mínim un caràcter de tres dels quatre grups següents: lletres minúscules, lletres majúscules, dígits i caràcters especials (¡!$?%&#@/\()=¿?*[];,:._<>+-).
    • Si la contrasenya té una llargària igual o superior a 16 caràcters no hi hauran restriccions en el tipus de caràcter emprat.
    • No contindrà el nom, els cognoms o el DNI/NIE.
  • Com faig servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Com faig servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent?

    Per fer servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent, primer cal que entres en un servici d'administració electrònica que permeta l'autenticació mitjançant Cl@ve Permanent. Aquest servici et redirigirà a una pantalla de Cl@ve en la qual podràs seleccionar l'opció Cl@ve Permanent. Seguidament et redirigirà a altra pantalla que et sol·licitarà l'usuari i la contrasenya. Si l'autenticació és correcta, podràs accedir al servici.

  • Quan he d'esperar un SMS?

    Acordeón de Quan he d'esperar un SMS?

    Els servicis d'activació d'usuari i gestió de contrasenya poden fer servir un enviament mitjançant SMS per enviar un codi numèric de verificació (One Time Password, OTP). 

    Els servicis d'activació d'usuari i oblit de contrasenya et sol·licitaran el codi de verificació com a validació de l'autenticació de l'usuari. 

    Els servicis de canvi de contrasenya i baixa d'usuari et sol·licitaran aquest codi com a confirmació de la operació, és a dir, per completar el servici.

  • Si no m'arriba el SMS, què he de fer?

    Acordeón de Si no m'arriba el SMS, què he de fer?

    Per favor, comprova les situacions següents:

    • Si estàs fent servir una targeta multiSIM, els enviaments de SMS es duen a terme al número principal i no als secundaris. Comprova que estàs registrat en el terminal mòbil amb el número correcte.
    • Comprova que l'operador no tinga restringit l'enviament i/o recepció de SMS de números especials.
    • El problema pot ser de configuració del terminal mòbil. Per favor, intenta inserir la targeta SIM en un altre terminal. (En el 90% dels casos, quan es fa el canvi a un altre telèfon, s'han rebut tots els SMS pendents d'entrega).
  • He oblidat l'usuari i/o contrasenya. Com puc recuperar-los?

    Acordeón de He oblidat l'usuari i/o contrasenya. Com puc recuperar-los?

    El codi d'usuari no es pot oblidar, ja que sempre serà el DNI/NIE.

    Si has oblidat la contrasenya, podràs establir-ne una de nova sempre que hages conservat el codi d'activació. Per poder fer-ho hauràs d'accedir al servici d'oblit de contrasenya(Abre en nueva ventana)  i seguir els passos indicats.

  • Vull canviar d'usuari i/o contrasenya. Com puc fer-ho?

    Acordeón de Vull canviar d'usuari i/o contrasenya. Com puc fer-ho?

    No pots canviar el codi d'usuari, ja que sempre serà el DNI/NIE

    Si vols canviar la contrasenya hauràs d'autenticar-te en el servici de canvi de contrasenya i seguir-hi els passos descrits.

  • Per activar l'usuari, a més de sol·licitar-me el codi d'activació, he de contestar una pregunta de seguretat. Per què?

    Acordeón de Per activar l'usuari, a més de sol·licitar-me el codi d'activació, he de contestar una pregunta de seguretat. Per què?

    La pregunta de seguretat es fa servir per evitar atacs malintencionats mitjançant bots i evitar d'aquesta manera que es registren usuaris reals per atacs de força bruta d'altres persones.

  • Ja m'he registrat i tinc un codi d'activació però, quan intente activar l'usuari, se'm mostra un error del tipus "Usuari no registrat".

    Acordeón de Ja m'he registrat i tinc un codi d'activació però, quan intente activar l'usuari, se'm mostra un error del tipus "Usuari no registrat".

    És possible que per problemes de comunicació les dades facilitades al registre no estiguen encara disponibles per a l'activació de l'usuari. Per favor, intenteu accedir al servici d'Activació de usuari després de 24 hores. Si torneu a tindre-hi problemes, contacteu amb nosaltres per aquests mitjans.

    • Per telèfon, trucant al número 060
    • Enviant un missatge a la nostra Bústia d'atenció(Abre en nueva ventana) .
  • Ja tinc un usuari/contrasenya facilitat pel portal "Tu Seguridad Social" o per la Seu de la Seguretat Social. Puc accedir amb aquest usuari/contrasenya a servicis electrònics d'altres administracions?

    Acordeón de Ja tinc un usuari/contrasenya facilitat pel portal "Tu Seguridad Social" o per la Seu de la Seguretat Social. Puc accedir amb aquest usuari/contrasenya a servicis electrònics d'altres administracions?

    És ben important saber com vas dur a terme el registre, si va ser en una oficina de la Seguretat Social o en una altra oficina de registre de Cl@ve, ja que solament els usuaris registrat a les oficines de Cl@ve poden dur a terme aquestes operacions. 

    Encara així i tot, tots els usuaris registrats en la Seguretat Social que no estiguen en Cl@ve rebran una oferta de migració a Cl@ve quan s'autentiquen a qualsevol servici de la Seguretat Social, o quan entren al portal "Tu Seguridad Social".

  • Estic accedint amb usuari/contrasenya a un servici de la Seguretat Social (per exemple, al portal "Tu Seguridad Social"), i m'ofereixen incorporar-me a Cl@ve. Això què significa?

    Acordeón de Estic accedint amb usuari/contrasenya a un servici de la Seguretat Social (per exemple, al portal "Tu Seguridad Social"), i m'ofereixen incorporar-me a Cl@ve. Això què significa?

    Això significa que et registrares en la Seguretat Social abans de l'entrada de Cl@ve, pel que no has donat el teu consentiment per emprar en Cl@ve les dades que has registrat a la Seguretat Social. Per poder fer servir tots els servicis disponibles en Cl@ve has d'incorporar-t'hi mitjançant el procés de migració indicat.

  • Fins ara accedia al portal "Tu Seguridad Social" o a determinat servici de la Seu de la Seguretat Social amb un usuari/contrasenya facilitat per l'administració de la Seguretat Social. Ara se'm mostra el logotip de Cl@ve. Això què significa?

    Acordeón de Fins ara accedia al portal "Tu Seguridad Social" o a determinat servici de la Seu de la Seguretat Social amb un usuari/contrasenya facilitat per l'administració de la Seguretat Social. Ara se'm mostra el logotip de Cl@ve. Això què significa?

    El logotip de Cl@ve apareix per indicar que el portal "Tu Seguridad Social" és accessible pels usuaris de Cl@ve, a més de pels usuaris de la Seguretat Social.

  • No puc resoldre el meu problema i necessite ajuda addicional.

    Acordeón de No puc resoldre el meu problema i necessite ajuda addicional.

    Si necessites ajuda addicional per fer servir el sistema Cl@ve, pots obtindre-la mitjançant aquests recursos:

    • Per telèfon, trucant al número 060
    • Enviant un missatge a la nostra Bústia d'atenció(Abre en nueva ventana) .