Introdueixi la seva cerca
accesskey_mod_conten
Barra separa capçalera de cos

Preguntes freqüents (FAQs)

  • Com emprar Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Com emprar Cl@ve Permanent?

    Per emprar Cl@ve Permanent has de seguir els passos següents:

    • Dur a terme el tràmit de registre a Cl@ve i obtenir d'aquesta manera un Codi d'Activació.
    • Accedir al servei d'activació d'usuari ubicat, ja sigui al portal "Tu Seguridad Social" com a la seu electrònica de la seguretat a la secció de Gestió de la contrasenya, i complimentar les dades de l'usuari següents: DNI/NIE, Email, Codi d'Activació).
    • Rebràs al mòbil que facilitares al registre un codi numèric de verificació (One Time Password, OTP) que hauràs d'introduir per seguir amb el procés d'activació de l'usuari.
    • Si has complimentat tot correctament, se't sol·licitarà que escriguis la contrasenya que vulguis, sempre i quan respecte la política de contrasenya definida a les observacions de la pàgina.
    • Una vegada fets tots aquests passos ja podràs començar a utilitzar els serveis accessibles mitjançant l'autenticació de Cl@ve Permanent.
  • Què necessito per activar l'usuari de Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Què necessito per activar l'usuari de Cl@ve Permanent?

    Per poder activar l'usuari Cl@ve Permanent se't sol·licitarà el número de DNI/NIE, el codi d'activació que t'entregaren al registre i el correu electrònic que t'hi facilitaren. A més, hauràs de tenir a mà el telèfon mòbil que facilitares al registre, al qual enviarem un SMS amb un codi numèric de verificació (OTP) que hauràs d'introduir per poder, seguidament, introduir la contrasenya que vulguis i finalitzar l'activació de l'usuari Cl@ve Permanent.

  • Com puc escollir la meva contrasenya? Requisits per registrar la contrasenya

    Acordeón de Com puc escollir la meva contrasenya? Requisits per registrar la contrasenya

    La contrasenya ha de complir una sèrie de requisits. Aquests requisits són:

    • Llargària mínima de 8 caràcters.
    • Tindrà com a mínim un caràcter de tres dels quatre grups següents: lletres minúscules, lletres majúscules, dígits i caràcters especials (¡!$?%&#@/\()=¿?*[];,:._<>+-).
    • Si la contrasenya té una llargària igual o superior a 16 caràcters no hi hauran restriccions en el tipus de caràcter emprat.
    • No contindrà el nom, els cognoms o el DNI/NIE.
  • Com faig servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent?

    Acordeón de Com faig servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent?

    Per fer servir l'usuari i la contrasenya de Cl@ve Permanent, primer cal que entris en un servei d'administració electrònica que permeti l'autenticació mitjançant Cl@ve Permanent. Aquest servei et redirigirà a una pantalla de Cl@ve a la qual podràs seleccionar l'opció Cl@ve Permanent. Seguidament et redirigirà a altra pantalla que et sol·licitarà l'usuari i la contrasenya. Si l'autenticació és correcta, podràs accedir al servei.

  • Quan he d'esperar un SMS?

    Acordeón de Quan he d'esperar un SMS?

    Els serveis d'activació d'usuari i gestió de contrasenya poden fer servir un enviament mitjançant SMS per enviar un codi numèric de verificació (One Time Password, OTP). 

    Els serveis d'activació d'usuari i oblit de contrasenya et sol·licitaran el codi de verificació com a validació de l'autenticació de l'usuari. 

    Els serveis de canvi de contrasenya i baixa d'usuari et sol·licitaran aquest codi com a confirmació de la operació, és a dir, per completar el servei.

  • Si no m'arriba el SMS, què he de fer?

    Acordeón de Si no m'arriba el SMS, què he de fer?

    Si us plau, comprova les situacions següents:

    • Si estàs fent servir una targeta multiSIM, els enviaments de SMS es duen a terme al número principal i no als secundaris. Comprova que ets registrat al terminal mòbil amb el número correcte.
    • Comprova que l'operador no tingui restringit l'enviament i/o recepció de SMS de números especials.
    • El problema pot ser de configuració del terminal mòbil. Si us plau, intenta inserir la targeta SIM en un altre terminal. (En el 90% dels casos, quan es fa el canvi a un altre telèfon, s'han rebut tots els SMS pendents d'entrega).
  • He oblidat l'usuari i/o contrasenya. Com puc recuperar-los?

    Acordeón de He oblidat l'usuari i/o contrasenya. Com puc recuperar-los?

    El codi d'usuari no es pot oblidar, ja que sempre serà el DNI/NIE.

    Si has oblidat la contrasenya, podràs establir-ne una de nova sempre que hagis conservat el codi d'activació. Per poder fer-ho hauràs d'accedir al servei d'oblit de contrasenya(Abre en nueva ventana)  i seguir els passos indicats.

  • Vull canviar d'usuari i/o contrasenya. Com puc fer-ho?

    Acordeón de Vull canviar d'usuari i/o contrasenya. Com puc fer-ho?

    No pots canviar el codi d'usuari, ja que sempre serà el DNI/NIE

    Si vols canviar la contrasenya hauràs d'autenticar-te al servei de canvi de contrasenya i seguir-hi els passos descrits.

  • Per activar l'usuari, a més de sol·licitar-me el codi d'activació, he de contestar una pregunta de seguretat. Per què?

    Acordeón de Per activar l'usuari, a més de sol·licitar-me el codi d'activació, he de contestar una pregunta de seguretat. Per què?

    La pregunta de seguretat es fa servir per evitar atacs malintencionats mitjançant bots i evitar d'aquesta manera que es registrin usuaris reals per atacs de força bruta d'altres persones.

  • Ja m'he registrat i tinc un codi d'activació però, quan intento activar l'usuari, se'm mostra un error del tipus "Usuari no registrat".

    Acordeón de Ja m'he registrat i tinc un codi d'activació però, quan intento activar l'usuari, se'm mostra un error del tipus "Usuari no registrat".

    És possible que per problemes de comunicació les dades facilitades al registre no estiguin encara disponibles per a l'activació de l'usuari. Si us plau, intenteu accedir al servei d'Activació de usuari després de 24 hores. Si torneu a tenir-hi problemes, contacteu amb nosaltres per aquests mitjans.

    • Per telèfon, trucant al número 060
    • Enviant un missatge a la nostra Bústia d'atenció(Abre en nueva ventana) .
  • Ja tinc un usuari/contrasenya facilitat pel portal "Tu Seguridad Social" o per la Seu de la Seguretat Social. Puc accedir amb aquest usuari/contrasenya a serveis electrònics d'altres administracions?

    Acordeón de Ja tinc un usuari/contrasenya facilitat pel portal "Tu Seguridad Social" o per la Seu de la Seguretat Social. Puc accedir amb aquest usuari/contrasenya a serveis electrònics d'altres administracions?

    És ben important saber com vas dur a terme el registre, si va ser en una oficina de la Seguretat Social o en una altra oficina de registre de Cl@ve, ja que solament els usuaris registrat a les oficines de Cl@ve poden dur a terme aquestes operacions. 

    Encara així i tot, tots els usuaris registrats a la Seguretat Social que no estiguin a Cl@ve rebran una oferta de migració a Cl@ve quan s'autentiquin a qualsevol servei de la Seguretat Social, o quan entrin al portal "Tu Seguridad Social".

  • Estic accedint amb usuari/contrasenya a un servei de la Seguretat Social (per exemple, al portal "Tu Seguridad Social"), i m'ofereixen incorporar-me a Cl@ve. Això què significa?

    Acordeón de Estic accedint amb usuari/contrasenya a un servei de la Seguretat Social (per exemple, al portal "Tu Seguridad Social"), i m'ofereixen incorporar-me a Cl@ve. Això què significa?

    Això significa que et registrares a la Seguretat Social abans de l'entrada de Cl@ve, pel que no has donat el teu consentiment per emprar a Cl@ve les dades que has registrat a la Seguretat Social. Per poder fer servir tots els serveis disponibles a Cl@ve has d'incorporar-t'hi mitjançant el procés de migració indicat.

  • Fins ara accedia al portal "Tu Seguridad Social" o a determinat servei de la Seu de la Seguretat Social amb un usuari/contrasenya facilitat per l'administració de la Seguretat Social. Ara se'm mostra el logotip de Cl@ve. Això què significa?

    Acordeón de Fins ara accedia al portal "Tu Seguridad Social" o a determinat servei de la Seu de la Seguretat Social amb un usuari/contrasenya facilitat per l'administració de la Seguretat Social. Ara se'm mostra el logotip de Cl@ve. Això què significa?

    El logotip de Cl@ve apareix per indicar que el portal "Tu Seguridad Social" és accessible pels usuaris de Cl@ve, a més de pels usuaris de la Seguretat Social.

  • No puc resoldre el meu problema i necessito ajuda addicional.

    Acordeón de No puc resoldre el meu problema i necessito ajuda addicional.

    Si necessites ajuda addicional per fer servir el sistema Cl@ve, pots obtenir-la mitjançant aquests recursos:

    • Per telèfon, trucant al número 060
    • Enviant un missatge a la nostra Bústia d'atenció(Abre en nueva ventana) .