Per a poder realitzar la signatura d'un document, prèviament s'han hagut de realitzar els següents passos:
1. Alta en el sistema Cl@ve.
2. Generació de contrasenya. Poden donar-se dos casos.
2.1. Primers usuaris registrats en Cl@ve i usuaris de Clau i Contrasenya de TUSS.
En millorar-se la seguretat en els accessos al sistema, es requerirà l'establiment d'una nova contrasenya, amb la qual haurà d'autentiqués a partir d'aquest moment. (Consultar la guia d'usuari en l'apartat "Actualització de Contrasenyes")
2.2. Usuaris registrats en Cl@ve actuals. Es genera conforme al manual corresponent.
3.- Generació de claus d'autenticació i signatura.
Mitjançant el sistema Cl@ve el ciutadà pot generar les seves claus d'autenticació i signatura en dues fases diferents:
3.1. A voluntat. El ciutadà pot generar les seves claus d'autenticació i signatura a voluntat en un acte independent de generació de claus sota demanda. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMENT DE GENERACIÓ DE CLAUS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'aquesta mateixa pàgina)
3.2. En el moment de la primera signatura. Si un ciutadà pretén signar un document la primera vegada, i fins i tot no té generades les claus d'autenticació i signatura, se li generaran en un procés immediatament anterior a la signatura que pretengui realitzar. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMENT DE GENERACIÓ DE CLAUS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'aquesta mateixa pàgina)
Una vegada completats els passos anteriors, el ciutadà podrà signar els documents que els diferents serveis de l'Administració integrin en el sistema Cl@ve. Gradualment s'aniran integrant diferents Administracions amb aquesta funcionalitat fins a completar tota l'Administració General de l'Estat i altres Administracions que estiguin interessades a adherir-se al Sistema.
Degut precisament a l'heterogeneïtat dels Organismes que prestaran serveis mitjançant el Sistema Cl@ve, el ciutadà notarà que es produeixen canvis en les diferents pantalles per les quals navega durant el procés de signatura. Això és com a conseqüència que determinats organismes tenen una funció específica dins del sistema, i perquè aquest pugui aportar totes les garanties de seguretat necessàries al procés, la informació que intervé en els processos és custodiada i gestionada per diferents Administracions.
Tenen especial rellevància en el procés de signatura la SGAD com a gestor de la plataforma de Cl@ve, la GISS com a Prestador de Serveis de Confiança, l'Agència Tributària com a responsable del registre únic i la Direcció General de la Policia com a Autoritat de Certificació i Prestador de Serveis de Confiança, per la qual cosa podran mostrar-se els logos corresponents a aquests organismes, juntament amb els de l'Administració que proveeixi el servei des del qual el ciutadà pretén autenticar-se i/o signar. (Consultar "FASE 6 - PROCÉS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'aquesta mateixa pàgina)