Para poder realizar la firma de un documento, previamente se han tenido que realizar los siguientes pasos:
1. Alta en el sistema Cl@ve.
2. Generació de contrasenya. Poden donar-se dos casos.
2.1. Primers usuaris registrats en Cl@ve i usuaris de Clau i Contrasenya de TUSS.
En millorar-se la seguretat en els accessos al sistema, es requerirà l'establiment d'una nova contrasenya, amb la qual haurà d'autentiqués a partir d'aquest moment. (Consultar la guia d'usuari en l'apartat "Actualització de Contrasenyes")
2.2. Usuaris registrats en Cl@ve actuals. Es genera conforme al manual corresponent.
3.- Generació de claus d'autenticació i signatura.
Mediante el sistema addedbylanguagedetectorcl@addedbylanguagedetectorve el ciudadano puede generar sus claves de autenticación y firma en dos fases diferentes:
3.1. A voluntad. El ciudadano puede generar sus claves de autenticación y firma a voluntad en un acto independiente de generación de claves bajo demanda. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMIENTO DE GENERACIÓN DE CLAVES DE FIRMA" del apartado "PROCESO DE FIRMA" de esta misma página)
3.2. En el momento de la primera firma. Si un ciudadano pretende firmar un documento la primera vez, y aun no tiene generadas las claves de autenticación y firma, se le generarán en un proceso inmediatamente anterior a la firma que pretenda realizar. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMIENTO DE GENERACIÓN DE CLAVES DE FIRMA" del apartado "PROCESO DE FIRMA" de esta misma página)
Una vegada completats els passos anteriors, el ciutadà podrà signar els documents que els diferents serveis de l'Administració integrin en el sistema Cl@ve. Gradualment s'aniran integrant diferents Administracions amb aquesta funcionalitat fins a completar tota l'Administració General de l'Estat i altres Administracions que estiguin interessades a adherir-se al Sistema.
Degut precisament a l'heterogeneïtat dels Organismes que prestaran serveis mitjançant el Sistema Cl@ve, el ciutadà notarà que es produeixen canvis en les diferents pantalles per les quals navega durant el procés de signatura. Això és com a conseqüència que determinats organismes tenen una funció específica dins del sistema, i perquè aquest pugui aportar totes les garanties de seguretat necessàries al procés, la informació que intervé en els processos és custodiada i gestionada per diferents Administracions.
Tenen especial rellevància en el procés de signatura la SGAD com a gestor de la plataforma de Cl@ve, la GISS com a Prestador de Serveis de Confiança, l'Agència Tributària com a responsable del registre únic i la Direcció General de la Policia com a Autoritat de Certificació i Prestador de Serveis de Confiança, per la qual cosa podran mostrar-se els logos corresponents a aquests organismes, juntament amb els de l'Administració que proveeixi el servei des del qual el ciutadà pretén autenticar-se i/o signar. (Consultar "FASE 6 - PROCÉS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'aquesta mateixa pàgina)