• Castellano
  • Catalán
  • Gallego
  • Euskera
  • Valenciano
  • Inglés
Govern d'ESPANYA
logo de clave

IDENTITAT ELECTRÒNICA PER A LES ADMINISTRACIONS

IDENTITAT ELECTRÒNICA PER A LES ADMINISTRACIONS
Cl@ve Registre Cl@ve mòbil Cl@ve Pin Cl@ve Permanent Cl@ve Signatura
Cl@ve
Registre
Cl@ve mòbil
Cl@ve Pin
Cl@ve Permanent
Cl@ve Signatura
texto

Cl@ve Permanent

  • Què és Cl@ve Permanent?
  • Com funciona?
  • Característiques de la contrasenya
  • Preguntes freqüents (FAQs) sobre Cl@ve Permanent
  1. Inici
  2. Cl@ve Permanent

Preguntis freqüents (FAQs) sobre Cl@ve Permanent

Per a fer ús de Cl@ve has de seguir els següents passos:

  • Realitzar el tràmit de registre en Cl@ve, i així obtenir un Codi d'Activació.
  • Accedir al servei d'activació d'usuari situat tant en el portal La teva Seguretat Social o en la seu electrònica de la seguretat en la secció de Gestió de contrasenya, i emplenar les següents dades de l'usuari: DNI/NIE, Email, Codi d'Activació).
  • Recibirás en el móvil que facilitaste en el acto de registro un código numérico de verificación (One Time Password, OTP) que deberás introducir para seguir con el proceso de activación de usuario.
  • Si has emplenat tot correctament, se't sol·licitarà que escríbas la contrasenya desitjada, sempre que compleixi la política de contrasenya definida en les observacions de la pàgina.
  • Una vegada realitzats tots aquests passos ja podràs començar a fer ús dels serveis accessibles a través de l'autenticació de Cl@ve Permanent.

Per a poder activar el teu usuari Cl@ve Permanent se't sol·licitarà el número de DNI/NIE, el codi d'activació que et van lliurar en l'acte de registre i el correu electrònic que vas facilitar en aquest registre. A més hauràs de tenir a mà el telèfon mòbil que vas facilitar en l'acte de registre, al qual s'enviés un SMS amb un codi numèric de verificació (OTP) que hauràs d'introduir per a poder tot seguit introduir la teva contrasenya desitjada i finalitzar amb l'activació del teu usuari Cl@ve Permanent.

La contrasenya ha de complir una sèrie de requisits. Aquests requisits són:

  • Longitud mínima de 8 caràcters.
  • Contindrà com a mínim un caràcter d'almenys tres dels següents grups: lletres minúscules, lletres majúscules, dígits i caràcters especials (¡!$?%&#@/\()=¿?*[];,:._<>+-).
  • Si la contrasenya té una longitud igual o superior a 16 caràcters no hi haurà restriccions en el tipus de caràcters a utilitzar.
  • No contindrà el nom, cognoms o DNI/NIE.

Per a fer ús de l'usuari/contrasenya de Cl@ve Permanent, primer has d'accedir a un servei d'administració electrònica que permeti l'autenticació mitjançant Cl@ve Permanent. Aquest servei et redirigirà a una pantalla de Cl@ve en la qual podràs seleccionar l'opció Cl@ve Permanent. Al seu torn se't redirigirà a una altra pantalla que et sol·licitarà el teu usuari i contrasenya. De ser correcta l'autenticació se't donarà accés al servei.

Els serveis d'activació d'usuari i gestió de contrasenya poden fer ús de l'enviament mitjançant SMS d'un codi numèric de verificació (One Time Password, OTP)

Els serveis d'activació d'usuari i oblit de contrasenya, et sol·licitaran el codi de verificació com a validació de l'autenticació de l'usuari.

Els serveis de canvi de contrasenya i baixa d'usuari et sol·licitaran aquest codi com a confirmació de l'operació, és a dir, per a acabar el servei.

Si us plau, comprova les següents situacions:

  • Si estàs utilitzant una targeta multiSIM, els enviaments de SMS es realitzen al número principal i no als secundaris. Comprova que estàs registrat en la teva terminal mòbil amb el número correcte.
  • Comprueba que tu operador no tenga restringido el envío y/o recepción de SMS de números especiales.
  • El problema pot ser de configuració de la teva terminal mòbil. Si us plau, prova d'inserir la seva targeta SIM en un altre terminal. (en el 90% dels casos, en provar en un altre telèfon s'han rebut tots els SMS pendents de lliurar).

    El codi d'usuari no es pot oblidar, perquè sempre serà el teu DNI/NIE.

    Si has oblidat la contrasenya, podràs establir una nova contrasenya sempre que hagis conservat el codi d'activació. Per a això hauràs d'accedir al servei d'oblit de contrasenya i seguir els passos allí indicats.

    No pots canviar el codi d'usuari, perquè sempre serà el teu DNI/NIE.

    Per a canviar la teva contrasenya has d'autenticar-te en el servei de canvi de contrasenya i seguir els passos descrits en aquest servei.

    La pregunta de seguretat s'utilitza per a evitar atacs malintencionats mitjançant bots i així evitar que es registri a usuaris reals mitjançant atacs de força bruta per altres persones.

    És possible que per problemes de comunicació, les dades facilitades en el registre no estiguin encara disponibles per a l'activació del seu usuari. Si us plau, intenti accedir al servei d'Activació d'usuari passades 24 hores. Si torna a tenir problemes, posi's en contacte amb nosaltres a través dels següents mitjans:

    • Per telèfon, trucant al telèfon 060.
    • Deixant un missatge en la nostra Bústia d'atenció

    L'important és saber com vas realitzar el registre, si va ser en una oficina de la Seguretat Social o en una altra oficina de registre de Cl@ve. Ja que només els usuaris registrats en oficines de Cl@ve podran realitzar aquestes operacions.

    Així i tot a tots els usuaris registrats en la Seguretat Social que no estiguin en Cl@ve se'ls oferirà la migració a Cl@ve quan s'autentiquin en qualsevol servei de la Seguretat Social, o en accedir al portal La teva Seguretat Social.

    Això significa que et vas registrar en la Seguretat Social abans de l'entrada de Cl@ve per la qual cosa no has donat el teu consentiment a utilitzar en Cl@ve les dades que has registrat en la Seguretat Social. Per a poder fer ús de tots els serveis disponibles en Cl@ve has d'incorporar-te a aquesta plataforma mitjançant el procés de migració indicat.

    El logo de Cl@ve apareix per a indicar que el portal La teva Seguretat Social és accessible per als usuaris de Cl@ve, a més de per als usuaris de la Seguretat Social.

    Si necessites ajuda addicional per a utilitzar el sistema Cl@ve, pots obtenir-la a través dels següents mitjans:

    • Per telèfon, trucant al telèfon 060.
    • Deixant un missatge en la nostra Bústia d'atenció.
    • Contacto
    • Mapa web
    • Avís Legal
    • Accessibilitat
    • Política de cookies
    Finançat per la Unió Europea, fons Next Generation, obre en pestanya nova
    Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, obre en pestanya nova opens in a new tab
    Espanya Digital 2026, obre en pestanya nova opens in a new tab

    Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

    © 2014 Cl@ve. Identitat Electrònica per a les Administracions. Govern d'Espanya

    Política de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

    Veure política de cookies