• Castellano
  • Catalán
  • Gallego
  • Euskera
  • Valenciano
  • Inglés
Govern d'ESPANYA
logo de clave

IDENTITAT ELECTRÒNICA PER A LES ADMINISTRACIONS

IDENTITAT ELECTRÒNICA PER A LES ADMINISTRACIONS
Cl@ve Registre Cl@ve mòbil Cl@ve Pin Cl@ve Permanent Cl@ve Signatura
Cl@ve
Registre
Cl@ve mòbil
Cl@ve Pin
Cl@ve Permanent
Cl@ve Signatura
texto

Cl@ve Signatura

  • Què és Cl@ve Signatura?
  • Emissió i ús del DNI
  • Realització de la Signatura
  • Definicions
  1. Inicie
  2. Cl@ve Signatura

Realització de la Signatura

Per a poder realitzar la signatura d'un document, prèviament s'han hagut de realitzar els següents passos:

1. Alta en el sistema Cl@ve.

2. Generació de contrasenya. Poden donar-se dos casos.

2.1. Primers usuaris registrats en Cl@ve i usuaris de Clau i Contrasenya de TUSS.

En millorar-se la seguretat en els accessos al sistema, es requerirà l'establiment d'una nova contrasenya, amb la qual haurà d'autenticara a partir d'eixe moment. (Consultar la guia d'usuari en l'apartat "Actualització de Contrasenyes")

2.2. Usuaris registrats en Cl@ve actuals. Es genera conforme al manual corresponent.

3.- Generació de claus d'autenticació i signatura.

Mitjançant el sistema Cl@ve el ciutadà pot generar les seues claus d'autenticació i signatura en dues fases diferents:

3.1. A voluntat. El ciutadà pot generar les seues claus d'autenticació i signatura a voluntat en un acte independent de generació de claus sota demanda. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMENT DE GENERACIÓ DE CLAUS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'esta mateixa pàgina)

3.2. En el moment de la primera signatura. Si un ciutadà pretén signar un document la primera vegada, i fins i tot no té generades les claus d'autenticació i signatura, se li generaran en un procés immediatament anterior a la signatura que pretenga realitzar. (Consultar "FASE 5 - PROCEDIMENT DE GENERACIÓ DE CLAUS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'esta mateixa pàgina)

Una vegada completats els passos anteriors, el ciutadà podrà signar els documents que els diferents serveis de l'Administració integren en el sistema Cl@ve. Gradualment s'aniran integrant diferents Administracions amb esta funcionalitat fins a completar tota l'Administració General de l'Estat i altres Administracions que estiguen interessades a adherir-se al Sistema.

Debido precisamente a la heterogeneidad de los Organismos que prestarán servicios mediante el Sistema addedbylanguagedetectorcl@addedbylanguagedetectorve, el ciudadano notará que se producen cambios en las distintas pantallas por las que navega durante el proceso de firma. Esto es como consecuencia de que determinados organismos tienen una función específica dentro del sistema, y para que éste pueda aportar todas las garantías de seguridad necesarias al proceso, la información que interviene en los procesos es custodiada y gestionada por distintas Administraciones.

Tenen especial rellevància en el procés de signatura la SGAD com a gestor de la plataforma de Cl@ve, la GISS com a Prestador de Serveis de Confiança, l'Agència Tributària com a responsable del registre únic i la Direcció General de la Policia com a Autoritat de Certificació i Prestador de Serveis de Confiança, per la qual cosa podran mostrar-se els logos corresponents a aquests organismes, juntament amb els de l'Administració que proveïsca el servei des del qual el ciutadà pretén autenticar-se i/o signar. (Consultar "FASE 6 - PROCÉS DE SIGNATURA" de l'apartat "PROCÉS DE SIGNATURA" d'esta mateixa pàgina)

Procés de signatura

Fases del procés de signatura:

En primer lugar, se debe proceder a la autenticación, previa a cualquier trámite administrativo dentro del sistema.

En este cas, s'ha triat el portal de la Seguretat Social com a exemple. És necessari recordar, que en funció que es realitze l'autenticació amb Cl@ve PIN o Cl@ve Permanent, es podran accedir a uns serveis o altres. En este cas, com es pretén signar, utilitzarem Cl@ve Permanent, que es troba dotada de major nivell de seguretat.

En la part dreta de la pantalla, en el requadro de color blanc, observem el botó "Accedir" que ens permet entrar en el sistema Cl@ve:

    Procedimiento de autenticación

    Una vegada accionat ens trobem amb la següent pantalla, on serà necessari introduir el nostre número de document d'identitat (DNI/NIE) i la contrasenya que haurem activat prèviament.

    És possible que es necessite actualitzar la contrasenya. Això succeirà amb els primers usuaris registrats en Cl@ve i amb els usuaris heretats d'altres sistemes. Esta actualització proveïx a les contrasenyes de les més avançades mesures de seguretat.

    Si això és així, es presentarà la següent pantalla:

    NOTA: Para la gestión de las contraseñas del sistema addedbylanguagedetectorcl@addedbylanguagedetectorve, es el Cuerpo Nacional de Policía el responsable. Por este motivo, se muestra el logotipo de Policía Nacional en las pantallas que realizan funciones de su competencia.

    Actualización de la contraseña

    Es necesario tener en cuenta, que una vez actualizadas, las contraseñas válidas para autenticarse en el sistema serán las nuevas y no las anteriores.

    Si no ha sigut necessari realitzar el pas anterior, ens trobarem amb esta pantalla:

    Continuación del proceso

    Una vegada introduïts pressionem el botó continuar, i si el procés es realitza correctament, ens haurem identificat en el sistema Cl@ve.

    En este exemple, realitzarem un Alta de Beneficiari en la Seguretat Social.

    Per a això, en la pàgina que es mostra, sol·licitem el tràmit desitjat. Serà cadascuna de les Administracions les que establisquen el nivell de seguretat requerit per a poder accedir a elles. En este cas, ens hem autenticat amb nivell alt, la qual cosa permet l'accés a este Servei.

    Acceso a un trámite

    A l'ésser un tràmit tipificat com de Seguretat Alta, se sol·licitarà a l'usuari que introduïsca una clau d'un sol ús (OTP) que li serà enviada mitjançant un SMS al telèfon mòbil que va donar d'alta en el registre al sistema,

    Comprueba tu teléfono móvil

    Una vegada realitzat este control de seguretat, s'emplena el tràmit administratiu seguint les instruccions de l'Organisme corresponent fins a la seua finalització.

    Cumplimentar trámite administrativo

    En la següent pantalla s'observa la casella que cal activar per a continuar amb el procés. És una declaració que les dades aportades són certs.

    Continuar con el proceso

    En el cas anterior el tràmit requereix ser signat pel sol·licitant. En conseqüència, es mostrarà una pantalla per a la realització de la signatura.

    Si l'usuari no ha sol·licitat els certificats de signatura prèviament es mostrarà una pantalla similar a aquesta, on es dóna la possibilitat de sol·licitar la generació d'aquests.

    Solicitud del certificado centralizado

    Es fa necessari ressaltar que, en este punt del procés, les pantalles canvien i es mostra el logotip de Policia Nacional. Això és així perquè la gestió i custòdia dels certificats correspon a aquest Cos. Per tant, per a realitzar esta part del procés amb les mateixes garanties que els certificats del DNI electrònic, la petició es redirigeix als sistemes de la Direcció General de la Policia (DGP) per a la seua generació.

    En este procés se sol·licita la contrasenya, el coneixement de la qual obra únicament en poder de l'usuari, i es marca la casella d'Acepto, prèvia lectura d'aquesta, si s'està d'acord amb la informació continguda en aquesta.

    Emisión de tu certificado de firma centralizado
    Emisión de tu certificado de firma centralizado aceptar

    Si el procés de generació de certificats es realitza correctament, torna a ser redirigit a l'Organisme en el qual ens trobàvem abans, tornant a canviar les pantalles per a informar en tot moment al ciutadà en quin Organisme es troba. En eixa pantalla s'informarà de la culminació del procés.

    Solicitud del certificado centralizado firmado

    Una vegada generats els certificats, ja estem en disposició de signar un document.

    En la següent pantalla es mostra a l'usuari que és necessària la signatura d'un tràmit concret. Per a poder realitzar-la, és necessari introduir la contrasenya i l'OTP rebut mitjançant el telèfon mòbil.

    Seguidament es confirma l'operació.

    Proceso de firma

    ​Si el procés ha sigut realitzat amb èxit, es mostrarà una pantalla similar a la següent, on es dóna l'oportunitat d'obtindre un justificant de l'operació realitzada.

    Finalización del proceso de firma

    Este seria el resultat final de l'operació de signatura.

    Finalización del trámite administrativo
    • Contacte
    • Mapa web
    • Avís Legal
    • Accessibilitat
    • Política de cookies
    Finançat per la Unió Europea, fons Next Generation, obre en pestanya nova
    Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, obre en pestanya nova opens in a new tab
    Espanya Digital 2026, obre en pestanya nova opens in a new tab

    Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU

    © 2014 Cl@ve. Identitat Electrònica per a les Administracions. Govern d'Espanya

    Política de cookies

    Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

    Veure política de cookies