Introduza a súa procura
accesskey_mod_conten
Bar separa corpo da cabeceira

Que é Cl@ve?

 

Cl@ve é un sistema orientado a unificar e simplificar o acceso electrónico dos cidadáns aos servizos públicos. O seu obxectivo principal é que a cidadanía se poida identificar ante a Administración mediante claves concertadas (usuario máis contrasinal), sen ter que recordar claves diferentes para acceder aos distintos servizos.

Cl@ve complementa os actuais sistemas de acceso mediante DNI-e e certificado electrónico, e ofrece a posibilidade de realizar firma na nube con certificados persoais custodiados en servidores remotos.

Trátase dunha plataforma común para a identificación, autenticación e firma electrónica, un sistema interoperable e horizontal que evita ás Administracións Públicas ter que implantar e xestionar os seus propios sistemas de identificación e firma, e á cidadanía ter que utilizar métodos de identificación diferentes para relacionarse electronicamente coa Administración.

Cl@ve permite que as aplicacións de administración electrónica poidan definir o nivel de aseguranza na calidade da autenticación que desexan, segundo os datos que traten e a clasificación de seguridade, seguindo as recomendacións do Esquema Nacional de Seguridade (Real Decreto 3/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade no ámbito da Administración Electrónica). A cidadanía que utilice os servizos de administración electrónica pode escoller entón o identificador que desexa usar entre os dispoñibles para o nivel de aseguranza requirido pola aplicación.

O sistema Cl@ve foi aprobado por Acordo do Consello de Ministros, na súa reunión do 19 de setembro de 2014, e as súas condicións de utilización son determinadas pola Dirección de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións.

Que necesito para empezar?

Para usar o sistema, unicamente necesitas obter previamente a túa credencial electrónica de identificación mediante algún dos procedementos previstos.

Para iso deberás rexistrarche no sistema ben de forma presencial, nalgunha das oficinas de rexistro adheridas ao sistema, ou ben por Internet, utilizando un certificado electrónico recoñecido ou, se non dispós del, a través de videollamada ou por carta de invitación. Dependendo do método elixido terás un nivel de rexistro básico ou avanzado.

Podes obter máis información sobre este proceso no apartado de Rexistro .

Ao rexistrarche, proporcionaránseche dous tipos de claves de acceso:

  • Cl@ve PIN : orientada a accesos esporádicos, con contrasinal de validez moi limitada en tempo.
  • Cl@ve Permanente : orientada a accesos habituais, e ao uso da firma na nube, con contrasinal de validez duradeira no tempo, pero non ilimitada. É un sistema de acceso mediante usuario e contrasinal, reforzado con claves dun só uso remitido por SMS para certos servizos de nivel superior.

Se dispós da app Cl@ve, poderás tamén facer uso da opción Cl@ve Móbil , que che permite identificarche sen claves nin contrasinais, simplemente escaneando un QR ou confirmando a petición que che chegará ao móbil.

Unha vez que che rexistraches e actives estas claves de acceso, poderás utilizar Cl@ve en todos os servizos de administración electrónica que estean integrados co sistema. Podes consultar estes servizos no apartado de  Onde podo usalo?   

Ten en conta que, dependendo das características do servizo, é posible que algún método de identificación non estea dispoñible, debido a que o nivel de seguridade que se require para o acceso ao servizo é superior ao que pode proporcionar ese método de identificación (por exemplo, porque o servizo manexa datos de carácter persoal especialmente protexidos)